РУС
Основной метод музыкального образования и воспитания, используемый в Русской Академии Музыки Барселоны — установка на инициирование творческого потенциала учащегося, на поиск индивидуальных траекторий в обучении.
Наша методика предлагает три основных структурных компонента музыкального учебно-образовательного процесса:
- обучение как деятельность, направленная на оснащение учащегося необходимыми знаниями, умениями и навыками;
- воспитание, как процесс социализации личности;
- просвещение как целенаправленное и последовательное приобщение учащихся к духовным ценностям мировой музыкальной культуры.
Наши педагоги решают задачи не только по формированию технического («двигательно-моторного») потенциала пианистов, скрипачей, виолончелистов, певцов и тд , по получению ими музыкально-теоретических и исторических знаний, но и задачи по общехудожественному развитию учащихся-музыкантов, формированию их культурного потенциала, их эстетического кругозора.
CAT
El mètode principal d’educació musical que s’utilitza a l’Acadèmia Russa de Música de Barcelona és: el descobriment i el desenvolupament del potencial creatiu de cada alumne, i també la cerca de trajectes individuals en l’aprenentatge.
La nostra metodologia ofereix tres components bàsics del procés educatiu:
- L’aprenentatge com a tasca: dirigida a dotar als alumnes dels coneixements i les habilitats professionals necessàries.
- L’educació musical com a procés de creixement i socialització de cada persona.
- La instrucció musical com una activitat dirigida als alumnes per donar-los a conèixer els millors exemples de la cultura musical universal.
Els nostres professors, no tant sols s’encarreguen d’ensenyar tècniques d’interpretació de pianistes, violinistes, violoncel·listes, cantants, etc. o en ensenyar coneixements de la teoria i la història de la música. Sinó que també es responsabilitzen de formar als alumnes en la resolució de problemes, i en el desenvolupament i enriquiment cultural.